2023年の総括:スマートウィルの挑戦と成長の軌跡

English follows Japanese
2023年、スマートウィルは創業14年目を迎え、新たな成長の時代へと歩みを進めました。データサイエンスの領域では、特にラグジュアリーブランドからの関心がこれまで以上の高まりを見せ、我々のデータ分析業務は多大な成果を挙げています。クライアントに提供する深い洞察は、マーケティング戦略と顧客体験の両方を変革しています。

自社開発のCRMソリューション「BoCRM」は、機能の拡充とラグジュアリーサービス市場への展開を加速させ、導入企業におけるCRMコミュニケーションの成果として、リピート率や実店舗への来店購買率等の大幅な向上により、その価値を証明しました。この成果は、ラグジュアリーブランドの顧客体験を高める上で重要な役割を果たしています。
新型コロナウィルスの影響下で、企業と顧客の絆を深めるCRM活動の重要性が高まり、BoCRMはオフラインでの顧客接点を重視する「クライアンテリング」機能を通じて、個々の顧客に対する深い理解と柔軟な対応を可能にしました。

さらに、BPO業務に対する信頼度の向上も、今年の大きな成果の一つです。クライアントのニーズに迅速かつ柔軟に対応することで、当社の総合的なサービス能力を裏付けることが出来たと思います。

また、2023年は社内の「健康経営」の実践にも力を入れました。メンバー一人ひとりが最高のパフォーマンスを発揮できる環境を整えることで、企業文化が強化され、これが、私たちのサービスの質とクライアントとの関係に良い影響を与えてくれました。

2023年は、スマートウィルにとって重要な一年でした。新たな方向性の明確化、データサイエンスの成長、BoCRMの進化による成功、BPO業務の質的向上による信頼度の向上、そして健康経営への取り組みは、私たちの進むべき道を示してくれています。
そして最後に、納会で撮影したメンバー一同(参加できなかったメンバーは残念でした)の自信と笑顔で溢れた写真を添付し、この一年を共に歩んできた全ての人々への感謝を表したいと思います。来年も、私たちはさらなる高みを目指して前進していきます。みなさまの変わらぬご支援と揺るぎない信頼に、深く感謝申し上げます。

 

 

(2023年12月28日納会での一コマ)

皆様、良いお年をお迎えください
2023年12月31日
渋谷富ヶ谷事務所にて

代表取締役社長 坂本雅志

2023: Smartwill’s Challenge and Growth

In 2023, Smartwill celebrates its 14th year in business and has moved into a new era of growth. In the area of data science, our data analytics work is achieving great results, with ever-increasing interest, especially from luxury brands. The deep insights we provide our clients are transforming both their marketing strategies and customer experience.

In addition, our self-developed CRM solution, BoCRM, has proved its value by expanding its functions and accelerating its deployment in the luxury services market, and by significantly improving the repeat customer rate, the purchase rate of visits to real stores, etc., because of CRM communication in the companies that have implemented the solution. This outcome plays an important role in enhancing the customer experience for luxury brands.

Under the impact of the COVID-19, the importance of CRM activities to strengthen the bond between a company and its customers has increased, and BoCRM has enabled a deep understanding and flexible response to individual customers through its “clienteling” function, which emphasizes real customer contact.

Furthermore, one of our great successes this year has been the increase in confidence in our BPO services. By responding quickly and flexibly to our clients’ needs, we were able to substantiate our comprehensive service capabilities.

In 2023, we also focused on implementing “health management” within the company. By creating an environment in which each member can perform at their best, we have strengthened our corporate culture, and this has had a positive impact on the quality of our services and our relationships with our clients.

2023 was an important year for SmartWill. The clarity of our new direction, the growth of data science, the success of BoCRM, the increased reliability of our BPO operations through qualitative improvements, and our commitment to health management have shown us the path we need to take.
And finally, I would like to attach a photo taken at the last meeting of the year, full of confidence and smiles of the members (sorry for those who could not attend), to express my gratitude to all those who have walked with us over the past year. Next year, we will continue to move forward, aiming for even greater heights. Thank you for your continued support and unwavering trust.

Happy New Year everyone!
December 31, 2023
At Shibuya Office

President & CEO
Masashi Sakamoto